Pravila ponašanja u skupini
Pravila ponašanja
Pravila ponašanja u vrtiću su ključna za stvaranje sigurnog, poticajnog i učinkovitog
okruženja za djecu. Primjeri pravila ponašanja koji se primjenjuju u vrtiću:
1. Poštovanje drugih: Djeca se potiču da poštuju svoje odgojitelje, drugu djecu i sve osobe u vrtiću.
To uključuje slušanje i praćenje, kao i ljubazno ponašanje prema drugima.
2. Bez nasilja: Nasilno ponašanje, uključujući udaranje, guranje, grickanje ili
verbalno nasilje nije prihvatiljivo. Djecu se potiče na rješavanja konflikata na miran način i traženju
pomoći odgojitelja ako im je potrebna. Ukoliko djetetu nije dovoljna verbalna uputa odgojitelja,
poželjno ga je izdvojiti iz trenutne situacije i poticati da se na društveno prihvatljiv način
nosi s vlastitim emocijama uz našu pomoć ili samostalno.
Kada se dijete osjeća spremno za nastavak aktivnosti, ulazi u interakciju s ostalom djecom,
poželjna je isprika ako je na bilo koji način uvrijedilo ili ugrozilo
prijatelja iz skupine ili odgojitelja uz uvijet da dijete razumije svrhu iste.
3. Djeljenje i suradnja: Djeca se potiču da dijele igračke, prostor i vrijeme te da
surađuju s drugima tijekom akivnosti.
4. Higijena: Djeca usvajaju važnost održavanja osobne higijene, uključujući pranje ruku prije jela ili nakon korištenja WC-a.
5. Sigurnost: Djeca su upućena na važnost sigurnosti u vrtiću. To uključuje pražljivo kretanje, korištenje igračaka
i opreme na siguran način te obavještavanje odgojitelja o opasnim situacijama.
6. Poštivanje okoline: Djeca usvajaju važnosti čuvanja vrtičkog prostora čistim i
urednim te o pravilnom odlaganju otpada.
7. Uvažavanje pravila i rutina: Djeca se potiču da prate raspored aktivnosti i pravila
vrtića te da se prilagođavaju promjenama rutine.
8. Komunikacija: Djeca se potiču da izraze svoje osjećaje i potrebe na primjeren
način te da slušaju druge s poštovanjem i od drugih traže isto.
9. Sudjelovanje u aktivnostima: Djeca se ohrabruju da se aktivno uključe u
aktivnosti (nude im se sadržaji prema individualnim karakteristikama),
kako bi potaknuli svoj razvoj i usvajali različita znanja i vještine.
10. Pozitivno ponašanje: Djecu se potiče i emotivno podržava za pozitivno ponašanje,
uključujući dijeljenje, suradnju, ljubaznost i samostalnost.
Odgojitelji su odgovorni za usvajanje, primjenu i održavanje pravila ponašanja u vrtiću.
Oni pružaju konzistentnu podršku, smjernice i modeliranje željenih oblika ponašanja
kako bi osigurali da vrtić bude sigurno i poticajno okruženje za svu djecu.