Rutina u vrtiću
06:30-07:50
Dolazak djece
Djeca dolaze, skidaju jakne i obuvaju papuče i odlažu svoje stvari u ormariće, pozdravljaju se s odgojiteljima. Osoba odgovorna za to, predaje dijete odgojitelju! Tada je najčešće slobodno vrijeme za igru s različitim poticajima, didaktima i materijalima ponuđenim u centrima aktivnosti, a ponekad se bave i tjelesnim aktivnostima (osnovnim pokretima za razgibavanje i razvoj krupne motorike).
08:00-08:30
Doručak
Djeca se okupljaju za zajednički doručak. Odgojitelji potiču djecu da se pridržavaju osnovnih pravila bontona tijekom obroka, da dijele obroke i da samostalno jedu. Nakon doručka djecu se upućuje prema WC-u kako bi oprali zube (pri čemu odgojitelj dijeli pastu za zube) i ruke, obavili nuždu; stavlja se naglasak na razvoj životno praktičnih aktivnosti i pozitivnih higijenskih navika.
8:30-10:00
Ostvarivanje programa
Tematska aktivnost- tematske aktivnosti su planirane kako bi potaknule razvoj određenih vještina ili interesa kod djece. Ovdje se može uključiti sve od umjetnosti i kreativnih aktivnosti do znanstvenih eksperimenata ili istraživanja prirode. Odgojitelji prilagođavaju aktivnosti različitim dobnim skupinama i individualnim potrebama djece. Pri izboru aktivnosti potrebno je uzeti u obzir razvojne karakteristike djece prema njihovoj kronološkoj dobi. Ukoliko su u ostvarivanje programa uključene slobodne aktivnosti potrebno je potaknuti djecu da nakon igre, didakte i poticaje odlažu na za to predviđena mjesta.
10:00-10:30
Užina
Odgojitelj dijeli užinu, najčešće voće ili obroci nutritivno jednakih vrijednosti.
10:30-11:15
Ostvarivanje programa
U ovom razdoblju djeca najčešće borave na otvorenom i koriste ponuđene sprave na vanjskom prostoru vrtića, kao i poticaje namijenjene za vanjski prostor. Osim boravka na dvorištu, djeca mogu ići u šetnju okolicom vrtića. Vanjska igra pruža djetetu priliku za fizičku aktivnost, istraživanje okoline i razvoj motoričkih vještina. Odgojitelji osiguravaju okruženje u kojem djeca borave te potiču igru koja promiče suradnju, timski rad i rješavanje problema. Ukoliko su prisutni nepovoljni vremenski uvjeti, djeca borave u sobi dnevnog boravka pri čemu im odgojitelji nude aktivnosti ili im omogućavaju uvjete za slobodnu igru.
11:15-12:00
Ručak
Priprema za ručak uključuje zajedničko sudjelovanje djece u postavljanju stola, pranje ruku i samostalno posluživanje obroka, što razvija njihov osjećaj odgovornosti i samostalnosti. Odgojitelj potiče na poštivanje dogovorenih pravila tijekom obroka (pravilno korištenje pribora za jelo, čekanje na red i slično). Odgojitelj potiče djecu na zadovoljavanje higijenskih potreba nakon čega slijedi priprema za dnevni odmor.
12:00-14:00
Dnevni odmor
Odmor nakon ručka važan je za fizički i mentalni oporavak djece. Odgojitelji osiguravaju mirno okruženje pružajući udobne krevetiće te potičući opuštajuće aktivnosti poput čitanja priča ili slušanja umirujuće glazbe. Ukoliko pojedina djeca ne mogu lako zaspati, odgojitelj mu pruža utjehu i emotivnu podršku. Ukoliko dijete nema potrebu za spavanjem, poštuju se individualne potrebe djeteta. Dijete se potiče na alternativne, mirne aktivnosti, u isto vrijeme osiguravajući da te aktivnosti ne remete san druge djece. Odgojitelj podržava djetetovo samopouzdanje kroz razumijevanje i empatiju. Djeca predškolske dobi najčešće nemaju potrebe za dnevnim odmorom pa se u tom periodu nude aktivnosti koje potiču razvoj fine motorike, istraživanje i razvoj spoznaje i slično.
14:00-14:30
Užina
Djeci je ponuđena nutritivno bogata užina raznovrsnih okusa.
14:30-15:30
Odlazak kući
Odgojitelj uredno i presvučeno dijete predaje osobi odgovornoj za preuzimanje djeteta.